Tickets

Veelgestelde vragen

Hieronder vind je antwoorden op de belangrijkste vragen (algemeen en corona gerelateerd). Kijk of je vraag erbij zit. Zo ja, klik op de vraag en je ziet het antwoord. Vind je niet wat je zoekt? Neem contact op met de klantenservice via 0900 – 9203 (€ 0,45 pm). Telefonisch bereikbaar van ma t/m zo van 10.00 tot 20.00 uur.

Of stuur een mail. Op alle dagen doen wij ons best om zo spoedig mogelijk – uiterlijk binnen 24 uur – te reageren. Mocht je direct een antwoord willen raden wij je aan te bellen naar bovenstaand nummer.

Algemeen

Wat is de kwaliteit van de lucht in het theater?

Het AFAS Theater is gloednieuw en beschikt over de modernste klimaattechnologie inclusief ionisatie. Dit zorgt in het hele gebouw voor frisse en schone lucht. Zo zorgt het ionisatieproces voor schone, hygiënische lucht in het theater. Wil je meer weten? Lees dan hier hoe de lucht behandeldt wordt.

Zijn cadeaubonnen inwisselbaar voor tickets?

Jazeker. Je kunt als je via onze website boekt kiezen voor Cadeaukaart bij betaalopties. We accepteren de Podiumcadeaukaart, de Kunst & Cultuur Cadeaukaart en de VVV Giftcard.

Vanaf welke leeftijd is de voorstelling geschikt?

Vanaf 8 jaar oud is de voorstelling goed te volgen.

Kan ik mijn tickets wijzigen of annuleren?

Neem hiervoor contact op met de ticketingpartij waar je je tickets gekocht hebt.

Hoe lang duurt de voorstelling?

+/- 2 uur en 15 minuten plus een pauze van 20 minuten.

Mag ik foto's en geluidsopnamen maken tijdens de voorstelling?

Het is niet toegestaan op opnames van de voorstelling te maken. Alleen tijdens het slotapplaus (als de cast buigt) mag je een foto of video maken.

Is de voorstelling toegankelijk voor doven en slechthorenden?

Het AFAS Theater Leusden heeft een ringleiding voor doven en slechthorenden. In principe kan iedereen met een hoorapparaat daar gebruik van maken.

Waar wordt mijn ticket gecontroleerd?

De ticketcontrole vindt plaats bij de toegangspoortjes in de foyer.

Vanaf welk moment zijn de zaaldeuren van het theater geopend?

Vanaf een half uur voor aanvang van de voorstelling zijn de zaaldeuren geopend.

Is er een garderobe?

Er bevinden zich garderobelockers in het theater. Hier kunt u gratis gebruik van maken.

Kan ik contant betalen in het theater?

Nee, en dat hoeft ook niet. Je kunt je portemonnee thuislaten. Parkeren en drankjes zijn bij de ticketprijs inbegrepen.

Kan ik ook een hapje eten voor of na mijn bezoek?

Het restaurant van Hotel Van der Valk aan de overkant van het theater is op voorstellingsdagen geopend en biedt een speciaal ‘14 – theatermenu’ aan. Tijdens het boekingsproces van je tickets kan je direct een voucher bestellen en jouw tafel reserveren. Je dient per huishouden te reserveren.

Waar kan ik mijn auto parkeren?

Het theater beschikt over een eigen parkeergarage, hiervan mag je kosteloos gebruik maken op vertoon van je theaterticket. De maximale doorrijhoogte is 2.10 meter. Er zijn 50 plekken met elektrische laadpalen.

Coronamaatregelen

Wat is de kwaliteit van de lucht in het theater?

Het AFAS Theater is gloednieuw en beschikt over de modernste klimaattechnologie inclusief ionisatie. Dit zorgt in het hele gebouw voor frisse en schone lucht. Zo zorgt het ionisatieproces voor schone, hygiënische lucht in het theater. Wil je meer weten? Lees dan hier hoe de lucht behandeldt wordt.

Ik heb tickets voor vandaag maar ik en/of iemand in mijn omgeving heeft gezondheidsklachten. Wat nu?

We adviseren je overdag vóór aanvang van de voorstelling contact op te nemen met onze klantenservice via onze chat of telefonisch. We gaan dan met je op zoek gaan naar een alternatieve datum. Dit kan alleen als je melding vóór aanvang van de voorstelling in behandeling is genomen. Stuur daarom in dit geval geen mail, het kan zijn dat die niet op tijd gelezen wordt.

Testen voor Toegang

Conform de richtlijnen werken we vanaf 25 feb 2022 niet meer met Testen voor Toegang. Dit houdt in dat je geen coronatoegangsbewijs hoef te laten zien.

Indien er wijzigingen/aanpassingen zijn op dit beleid dan lees je dat z.s.m. op onze website.

Hoe ziet de stoelopstelling in de zaal eruit nu?

Conform de geldende maatregelen is er geen 1,5 meter afstandsregel in het theater van toepassing is. Wel is het van belang dat bezoekers bij het betreden van de zaal de aanwijzingen van de medewerkers volgen.

Kan ik tijdens mijn boeking mijn stoelen zelf kiezen?

Nee. Je kunt een rang aangeven. In die rang krijg je de best beschikbare plaatsen toegewezen. Op je e-tickets staan rang, rij en stoelnummer.

Heb ik een vast stoelnummer in de theaterzaal?

Jazeker. Je krijgt van tevoren e-tickets met daarop je rij en stoelnummer.

Wanneer krijg ik mijn tickets?

Je ontvangt je e-tickets een aantal dagen voor de voorstelling per e-mail.

Wij willen met de familie of vriendengroep naar de voorstelling. Kan dit?

Ja dat kan. Voor groepen vanaf 10 personen kan je zelfs een arrangement boeken.

Kunnen we in de foyer zitten?

Er zijn voldoende stoelen en banken in de foyer. Deze plekken kunnen niet voorafgaand gereserveerd worden.

Kan ik iets drinken in de foyer tijdens mijn bezoek?

Ja, de bar is voorafgaand, in de pauze en na afloop geopend.

Zijn de toiletten beschikbaar?

Ja.

Is er een pauze?

Ja. er is een pauze (20 minuten).

Hoelang duurt de pauze?

De reguliere pauzeduur is 20 minuten.

Kan ik na de voorstelling nog even napraten of een drankje doen in de foyer?

Ja, de bar is voorafgaand, in de pauze en na afloop geopend.

Kan ik ook een hapje eten voor of na mijn bezoek?

Het restaurant van Hotel Van der Valk aan de overkant van het theater is op voorstellingsdagen geopend en biedt een speciaal ‘14 – theatermenu’ aan. Tijdens het boekingsproces van je tickets kan je direct een voucher bestellen en jouw tafel reserveren. Je dient per huishouden te reserveren.

Kan ik de zaal direct na het eerste deel of direct na het einde van de voorstelling verlaten?

Het verlaten van de zaal gebeurt op aanwijzingen van de theatermedewerkers.

Kan ik tijdens de voorstelling de zaal verlaten?

Ja, dit is mogelijk, maar je kan dan niet meer terug de zaal in. Je wordt onder begeleiding van een theatermedewerker naar de foyer gebracht.

Deze website maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technologieën.

Wij gebruiken functionele, analytische, gebruikerservaring en performance cookies om je een optimale bezoekerservaring te bieden. Ook plaatsen derde partijen advertentie- en tracking cookies om ervoor te zorgen dat je informatie en advertenties te zien krijgt op andere websites die voor jou relevant zijn. Jouw internetgedrag kan door deze derden worden gevolgd door middel van de tracking cookies. Door op “Accepteren” te klikken ga je akkoord met bovenstaande. Indien je niet alle cookies wilt toestaan of je jouw toestemming weer wilt intrekken, kun je jouw instellingen aanpassen via de “Wijzig” knop hieronder. Klik hier voor meer informatie over ons cookiebeleid.

Deze website maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technologieën.

Wij gebruiken functionele, analytische, gebruikerservaring en performance cookies om je een optimale bezoekerservaring te bieden. Ook plaatsen derde partijen advertentie- en tracking cookies om ervoor te zorgen dat je informatie en advertenties te zien krijgt op andere websites die voor jou relevant zijn. Jouw internetgedrag kan door deze derden worden gevolgd door middel van de tracking cookies. Hieronder kun je aangeven welke type cookies wij mogen plaatsen. Klik hier voor meer informatie over ons cookiebeleid.

* Via youronlinechoices.com kun je zelf bepalen per netwerk of je advertenties krijgt te zien op basis van jouw vorige website bezoek en interesses. Je kunt de cookies ook van jouw apparaat verwijderen door te klikken op de browser die voor jou van toepassing is: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Edge, Safari (macOS), Safari (iOS), Opera.